Foto: Raymond van Mil
Foto: Raymond van Mil (Foto: Raymond van Mil)

Groot feest voor deelnemers aan Young impact

10.000 Jongeren maken impact en vieren dit massaal in Rotterdam Ahoy met o.a. Broederliefde, Famke Louise en Rico Verhoeven. Op woensdag 12 juni aanstaande vieren duizenden jongeren dat zij in actie zijn gekomen voor een betere wereld. Zij zijn onderdeel van Young Impact, een beweging van jongeren die hun talent inzetten om lokaal of wereldwijd een positieve verandering te brengen. Ze verdienen op deze manier gratis toegang tot een groot evenement, de Young Impact Celebration. Dit evenement vindt dit jaar voor de tweede keer plaats in Rotterdam Ahoy.

Ook veel Rotterdamse jongeren komen dit jaar in actie met Young Impact. Onder andere leerlingen van Zadkine, Albeda, Lyceum Kralingen en Melanchthon Schiebroek voeren actie voor iets wat zij zelf belangrijk vinden. Daarnaast komen veel jonge medewerkers van Rotterdamse filialen in actie onder de noemer 'Appie maakt Impact'. Zij willen een bijdrage leveren aan een betere buurt en Rotterdam zo een beetje mooier maken.

Tijdens de Celebration worden jongeren die impact hebben in de spotlights gezet en worden de Young Impact Awards uitgereikt. Daarnaast leveren onder andere Rico Verhoeven, Broederliefde, Tony junior, Famke Louise en ambassadeur van Young Impact Teske de Schepper en vele anderen een bijdrage. Zij geloven allemaal in de kracht van jongeren en dat zij samen verandering kunnen realiseren. Famke Louise benadrukt "ik doe wat ik zelf wil" en kickboxer Rico Verhoeven weet als geen ander de jongeren te inspireren met zijn levensverhaal "vecht voor je idealen".

Inmiddels hebben honderden scholen deelgenomen aan het programma van Young Impact. Daarnaast wordt het programma gegeven binnen de jeugdhulp, op locaties van Albert Heijn en op vele andere plekken. In dit programma gaan tientallen jonge trainers langs op scholen, instellingen en bedrijven door heel Nederland. Ze bieden jongeren tools om hun talent te ontdekken en in actie te komen voor iets wat zij belangrijk vinden. Uiteindelijk verdienen deze jongeren een gratis ticket voor het bijzondere eind-evenement, de Young Impact Celebration.  

In drie jaar tijd is Young Impact uitgegroeid tot één van de grootste spelers op het gebied van jongeren en maatschappelijk bewustzijn in Nederland. Kijkend naar onder andere de klimaatspijbelaars en initiatieven als 'liefdesbrieven van Kaya tegen pesten'

1

zoeken jongeren een podium om te inspireren en bewustwording te creëren. Young Impact biedt jongeren dit podium. De Young Impact Celebration komt tot stand door een samenwerking van CJP, Nationale Jeugdraad en NLvoorelkaar. Doel is om voor 2025 één miljoen jongeren in Nederland in actie te laten komen. Partners van Young Impact zijn onder andere Madurodam Kinderfonds, Philips, Albert Heijn, Ministerie van OCW, Ministerie van VWS, Oranje Fonds, VSBfonds, NL2025 en Maatschappelijke Alliantie.

Meer berichten